Fabrizio Scalabrin

Scalabrin
Diplomato  lo stesso anno col massimo dei voti in violino e in viola, c0n P.Toso e G.Ruymen, ha studiato anche con C.Romano,M.Spirk,D.Asciolla, J.Staar,F.Druzhinin  e W.Christ presso l'Accademia  di Mannheim,  frequentan­ do pure la facalt~ di lettere ad indirizzo musicale a  venezia.
Vincitore di importanti rassegne e idoneità presso importanti  orchestre italiane (Milano ,Torino,Roma)  e all'estero:, 1°viola H~fer Synfoniker (Bayer), Siegenland  Orchester  (Westfalen)in  K~ln,Dfisseldorf,Essen;  Natio­ nal Orchestra Pretoria  (South Africa); Vaxijo chamber orchestra  (Svezia).
Ha svolto intensa attività concertistica  e discografica,  anche come solista con  P.Toso, M.Fornaciari,M.C.Allein,G.Carmignola,    suonando per molti anni conClaudio  Scimone nelle sale più importanti  del mondo.
Da tempo collabora come 1°viola di preatigiose orchestre  italiane, tra cui: Teatro La Fenice di Venezia, Orchestra  da camera di Padova, Arena di Verona. Dal 1992 é  professore  di Viola e vimlino presso il Conservatorio  di musica di Padova ,occupandosi  pure da 25 anni alla preparazione  e alla realizza­
zione di  progetti per la formazione  di orchestre giovanili.
Nominato membro ai giuria in Concorsi  internazionali  e audizioni di orche­ stra ,si dedica anche alla ricerca musicologica  del repertorio  e della pra­ tica degli strumenti ad arco, suonando lui stesso(oltre  al violino e la viola) la viola tenore e il"quintone".
After graduating  with full colors in violin  (with P.Toso) and in viola
(with G.Ruymen)  the same year, Asciolla, J.Staar, F.Druzhinin he studied also with e.Romano, and W.Christ  at the Mannheimer M.Spirk, D. Musikhoch­schule, attending moreover  faculty of literature  concernig musicology  in Venice.
He achieved important awards in exhit>itions and youth competitions,besides qualified marks in recognized  italian orchestras  in Milano, Torino, Roma and abroad: 1°viola player H~fer symphoniker  (Bayer), Siegenland  Orchester (Westfalen)  in K~ln, Dflsseldorf, Essen teather; National Orchestra  Preto­ ria (South Africa), Vaxijo Chamber Orchestra  (Sweden).
He's followed intense concer activity and recordings,  also as soloist with P.Toso, M.Fornaciari,  M.C.Allein,  G.Carmignola  and playing for many years with Claudio Scimone in the biggest concert halls all the world wide. Since long time he is invited as I.viola player in many important  italian orchestras  ,among them Teatro La Fenice of Venice, Padua Chamber Orchestra, Arena di Verona.
He is viola and violin professor  in Conservatorium  of Music in Padua since 1992 aswell, and for 25 years dedicating  himself in preparation  and coach­ing youth orchestras  projects.
Formerly jury member in Competitions  and orchestra  auditions,  he is also devoted in musicology  research regarding  strings instruments  repertory and features, playing himself tenor violas and a   five stringed  "quintane"